Wednesday 7 December 2011

life as a boarding school student (:

assalamualaikum . kalau tak jawab dosa (: kalau jawab saaaaaayang .. haha .
entry kali ne . nak kongsi cerita pasal hidup aku kat asrama (: and because tonight aku keboringan sangat2 . so , mari baca kisah aku (:

i went to the school that given the name SEK . MEN . SAINS SABAH or SMESH in 2011 . yes . this year . and because aku ne " FORM FOUR BARU " maybe my story aint gonna be the same with my friends yang dah dok kt asrama tu 3 tahun sementara 3 tahun tu ak spend dekat sekolah harian . SM TINGGI KOTA KINABALU .

idea nak pindah tu datang semasa ak memberontak dengan lembaga disiplin sekolah . ak dah naik gila kena suruh buat itu , buat ini , peraturan baru . ak lari2 dari perjumpaan . suka2 hati ak nk pki apa . handphone selalu dlm poket ( mp3 too )  so after that , ak tekad buat pmr ak btl2 and keluar dr sekolah tu and i did .

so , here am i now in smesh . at first , takde homesick langsung . sbb ak ne jenis yang tak kisah . sekali dah prtengahan tahun :O homesick dah datang . seriously , one step je lagi , mungkin ak dh tak kat smesh dh waktu tu . banyak berfikir woo . airmata pun banyak telah dibazirkan . aku tak sanggup nak pergi prep malam2 , bangun awal giler2 , hujung minggu tak dpt jalan2 . sbb kalau kat rumah . mesti tido awal , balik sekolah rehat , malam baru belajar dalam aircond . hidup yang santai tu aku rindu . selain tu , kawan kawan . aihh . betapa rindunya aku nak dengar kawan2 aku yang fluent cakap cina , dgr drg berceloteh dalam bm . ya allah . betapa rindunya aku dengan drg . waktu rehat , muka2 pengawas je ade . mane nmpk batang hidung pelajar biase , semua dlm kelas .


awal2 tahun tu mmg ak x biase . bayangkan dari tadika , aku dengan kawan2 cina je . yang melayu tu blh dibilang dgn jari :/ tba2 ak keluar dr kelompok tu dan mix dengan kelompok yang sebangsa dengan ibu ak . lain rasenye taw . bt i have to (: tp akhirnya surronding yang baru tu la membuatkan hidup ak macam ne sekarang .

form 4 yang lain dapat terima kami dalam batch . how greatful i am (: thanks guys . now i am part of them .


 and tak lupa jga kat kawan2 ak kt kkhigh . awesome friends ever :D sayaaaang you all :')



*see , kami berjaya sama2 (:

thats all for this entry (:
p/s :
i can't stop from listening they sing this song , sangat lah comel (:



haha . so . wassalam . peace and out ((;

2 comments: