Tuesday 9 April 2013

365 days .

assalamualaikum :)

kalau ikut waktu india . hari ni adalah hari ke 365 pemergian arwah baba . dah setahun berlalu . betapa cepatnya masa berjalan sehinggakan satu tahun ini hanya terasa seperti beberapa bulan sahaja . alhamdulillah , keluarga kami dapat melalui dugaan yang diberi ini . walaupun banyak kesusahan yang dihadapi , dengan izin-Nya . semua berjalan dengan lancar walaupun tidak sempurna .

adakalanya kami tidak merasakan kehilangan arwah langsung kerana ia seperti arwah pergi outstation . tetapi apabila mengenangkan cara hidup , ajaran , dan pengajaran yang ditinggalkan oleh arwah . begitu sebak diri ini .

dalam masa satu tahun ini juga ibu kami mengambil alih segala tugas arwah , sebagai bapa , pencari rezeki , pengajar , penyampai agama kepada kami . walaupun banyak kekurangan , kami harus menerima setiap yang diberi dan dihulur dengan penuh kesyukuran . segala apa yang kami ada pada saat dan ketika ini semuanya hasil titik peluk arwah yang ditinggalkan untuk kami hidup selesa pada masa kini , dan hadapan .

sekurang-kurangnya adik-adikku kini lebih memahami ibuku . alhamdulillah . aku juga sedaya upaya untuk mendidik mereka . walaupun penuh dengan ketegasan dan kekerasan , aku harus mengingatkan mereka atas setiap kesalahan yang dilakukan dan juga tanggungjawab yang diabaikan selagi aku mampu . aku ingin adik-adikku menjadi anak2 yang soleh dan solehah agar doa kami diterima oleh Allah SWT . kerana di antara perkara yang masih menghubungkan kita manusia dengan arwah hanya doa2 anak2 yang soleh dan solehah .

insyaALLAH .


No comments:

Post a Comment